اهمیت بخش توسعه و تحقیق در سازمان‌ها

در موفقیت و گسترش کسب‌وکار، تحقیق و توسعه نقش بسیار ارزشمند و مهمی را ایفا می‌کند. شرکت‌های بزرگ برای تحقیق و توسعه شرکتشان هرساله بودجه زیادی را هزینه می‌نمایند. جالب است بدانید که این هزینه‌ی صرف شده برای تحقیق و توسعه بسیار سریع‌تر از آنچه که شما فکر می‌کنید به آن‌ها باز می‌گردد.

به عبارت دیگر زمانی که یک کسب‌وکار و یا یک مجموعه و حتی یک شرکت به توسعه و تحقیق در شرکت و مجموعه خودش اهمیت می‌دهد به زودی باعث افزایش چشمگیر فروش خود می‌شود.

شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند به خوبی می‌دانند که زمانی به موفقیت پایداری دست پیدا می‌کنند که بتوانند به صورت دائم تحقیقات خویش را گسترش بدهند، و همین‌طور نتایج تحقیقات را بر روی خدمات و محصولاتشان اعمال نمایند. این فعالیت‌ها، به مرور زمان، باعث می‌شود تا شرکت‌ها بتوانند کیفیت محصولات و خدماتشان را بهبود ببخشند.

اگر دوست دارید با روند اصولی توسعه و تحقیقات آشنایی پیدا نمایید، می‌توانید از طریق این نوشته با پی بردن به اهمیت توسعه و تحقیقات در کسب‌وکار و مجموعه آشنا شوید. شرکت‌های بزرگ تکنولوژی و فناوری، برای تحقیقات و توسعه اهمیت بیشتری قائل هستند، چراکه این شرکت‌های بزرگ با بروزترین علوم کار می‌نمایند و حتی ویژگی رقابتی برخی از آن‌ها نوآوری است.

نوآوری در یک مجموعه هنگامی شکوفا می‌گردد، که تمامی افراد حاضر در آن شرکت به دنبال آن باشند که بتوانند ارزش‌های جدیدی را خلق نمایند و این امر در تیم آن کسب‌وکار و شرکت نهادینه و پایه‌ای شده باشد.

تحقیق و توسعه برای چه کسب‌وکارها و شرکت‌هایی مناسب است؟

ممکن است از خودتان بپرسید که آیا توسعه و تحقیق در کسب‌وکارهای کوچک فایده‌ای هم دارد؟ و یا تحقیق و توسعه کلاً برای شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ مفید است؟

باید بدانید در جواب به این سوال که توسعه و تحقیقات در هر شرکت بزرگ و کوچک، برای پیشرفت خدمات و محصولات و همچنین برای جلب رضایت مشتری می‌تواند مفید واقع شود. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که توسعه و تحقیق مناسب هر شرکت چیست و شما باید از کدام یک از روش‌های توسعه و تحقیقات در شرکت و مجموعه خودتان استفاده کنید، تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا نمایید.

در یک مجموعه کوچک خیاطی ممکن است توسعه و تحقیقات به این شکل صورت بگیرد که مسئول آن مجموعه تحقیقاتی را برای کاهش هزینه‌های تعمیرات چرخه‌ای خیاطی در نظر بگیرد. اما در شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ موضوع و همین‌جا ختم نمی‌گردد و شرکت‌ها و مجموعه‌ها برای اینکه در رقابت بمانند مجبور می‌شوند که بخش بزرگی از درآمدشان را به شکل مستقیم برای توسعه و تحقیقات هزینه نمایند.

در سال ۲۰۱۶ برای نمونه شرکت اپل پس از آن که به دوربین تلفن‌های همراه آن نقدهایی وارد شد، یک گروه ۵۰۰ نفره تشکیل داد و از آن‌ها درخواست کرد تا هر یک از ویژگی‌های دوربین گوشی‌های آیفون را بررسی نمایند و نقاط ضعف آن‌ها را مشخص کنند، این کار باعث شد تا با گذشت زمان مشکلات زوم اپتیکال، نوردهی، تغییر درجه فوکوس و بسیاری از مشکلات دیگر بهبود پیدا نمایند.

همان‌طور که البته متوجه شده‌اید توسعه و تحقیق موضوعی زمان‌بر است و در عرض یک ماه شما نمی‌توانید به کمک توسعه و تحقیقات فروش سازمان یا شرکت خود را افزایش دهید.

روش‌ها، شیوه‌ها و مراحل توسعه و تحقیق حرفه‌ای:

برای اینکه بتوانید به شیوه‌ای از توسعه و تحقیق برای کسب‌وکار شما مناسب است و همین‌طور چه شیوه و روشی مناسب نیست می‌توانید با افراد خبره که در این حوزه فعالیت کرده‌اند مشورت کرده و تجربه‌های لازم را کسب نمایید.

البته روش‌های توسعه و تحقیق برای هر شرکت و مجموعه و هر کسب‌وکاری، گوناگون است، اما برای همه کسب‌وکارها نمی‌توانیم یک روش معین بیان نماییم اما چیزی که عیان است این است که روش‌های توسعه و تحقیقات باید در چارچوب اهداف شرکت و مجموعه باشند و کاملاً با اهداف سازمانی هم خوانی داشته باشند.

در غیر این صورت نه تنها توسعه و تحقیقات به کسب‌وکار کمک نمی‌کند بلکه باعث می‌شود ضررهای مالی بسیاری را سازمان تجربه نماید. از سال ۱۹۶۰ واحد توسعه و تحقیق یا همان Research and Development، به کسب‌وکارها و شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ آمریکایی کمک‌های شایانی را کرده است.

بعد از اینکه روش‌های توسعه و تحقیقات در سازمان‌ها مشخص شدند، یک واحد مجزا در اکثر سازمان‌ها با نام واحد توسعه و تحقیقات شکل گرفت. واحد توسعه و تحقیقات در ذهن مدیران شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف با مفهوم نوآوری همراه بوده است.

۳ مرحله توسعه و تحقیق عبارت است از:

۱.تحقیقات پایه

۲.تحقیقات کاربردی

۳.توسعه

نوشتهٔ پیشین
شرح وظایف مدیر فروش چیست؟
نوشتهٔ بعدی
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست